Технологија

Зависноста од играње на видео игри

Современиот начин на живот како и развојот на новата технологија и појавувањето на модерните телефони и таблетите се повеќе се предизвикува интерес за користење на истите од страна на помладата генерација кое што преминува во зависност.

Што е зависност? Зависност од видео игри?

Зависник по дефиниција е лице кое е опседнато со видео игри до тој степен што не може да ги извршува секојдневните активности нормално. Сите останати работи од животот се запоставени, бидејќи приоритет е да се играат игри, без оглед на негативните последици што ги носи тоа. Зависноста од видео игри е сè поприсутен проблем на глобално ниво. Се проценува дека две милијарди луѓе играат видео игри низ целиот свет, а дури 4 проценти од нив се зависници (извор). Зависноста просечно се јаува кај 11 годишните деца а како долна старосна граница била до 25 години. Во 2018 година, Светската здравствена организација ја класифицираше зависноста од видео игри како зависност.  Статистиката се менува од година во година, бидејќи децата стапуваат во контакт со видео игри уште од најмалите години.

Постојат деца кои ги се само љубители на видео игрите и истите ги корисат за забава, но  постојат и деца кои поминуваат многу часови на социјални мрежи и видео игри. Тие во нашиот секојдневен речник се нарекуваат ‘’GAMERS’’ кои за жал преминуваат во зависници. Од тука произведува и разликата меѓу фан љубителите и зависниците на кој им е потребна стручна помош.

Зависноста од видео игри остава многу последици врз здравјето на децата. Се јавуваат проблеми со видот, болка во ‘рбетот, искривување на целата мускулатура поради неправилна положба на телото неколку часа. Недоволно движење и премногу долго седење на компјутер исто така може да предизвика болки во нозете. Со цел да заштедат време, зависниците избегнуваат да подготвуваат храна па се одлучуваат за нездрава  храна. Ова лошо влијае на органите за варење и метаболизмот. Луѓето имаат прекумерена тежина (угоеност) или избегнуваат јадење и се неухранети. Многу негативни последици има и врз психата на зависниците. Тие често се десоцијализирани, изолирани од остатокот од општеството, без можност за самоконтрола. (извор)

Играњето видео игри на почетокот се случува спонтано, во моменти на слободно време. Со подолго поминато време во светот на игрите, вештините на играчите се подобруваат и од забава преминува во навика,а навиката во зависност. Сакајќи да постигне уште подобри резултати, играчот поминува сè повеќе време зад екранот. Се создава психолошка зависност, чија основа е чувството на победа и успех. Дури и кога не игра игра, зависникот мисли на нови тактики и уреди кои би можеле да го подобрат искуството со игри. 

Како одминува времето, желбата за играње видео игри станува се почеста. Зависникот ја губи свеста за реалното време и се обидува да го помине секој момент играјќи. Првично, игрите се играат само за време на викендите, кога некое лице има најмногу слободно време. Со текот на времето, играта ќе стане секојдневна, но во пократки интервали, како што се два часа во текот на денот. Како што се зголемува психолошката зависност, времето поминато во игра ќе се зголеми на десетина или повеќе часа во текот на секој ден. Загрижувачки факт е дека биле регистрирани неколку смртни случаи кај луѓе кои играле видео игри континуирано повеќе од 20 часа (извор).

Gaming.

Играњето игри со часови почнува да го нарушува воспоставениот тек на животот на семејството на зависникот. Однесувањето на зависност е на штета на секојдневните обврски и тоа може да доведе до конфликт со родители или пријателите, губење интерес за училиште, задачи, хоби, претходната рутина. Лицето првично го негира постоењето на проблемот, обидувајќи се да го минимизира. Тие исто така бараат изговори за да останат на компјутер цел ден. Зависникот почнува да ја лаже околината со цел да избегне можни санкции. Понекогаш желбата за игра е посилна од свеста за нејзината штетност. Играчите знаат дека тоа што го прават им се заканува, но едноставно не можат да одолеат на потребата. Помошта од експерти најчесто ја бараат луѓето во оваа фаза на болеста.

Но игрењето на многу видео игри само по себе не значи дека некој е зависник. Според дадената класификација на зависноста од страна на Светската здравствена организација мора да постојат докази за горенаведените однесување во период од 12 месеци за да истото биде класифицирано како зависнот од видео игри. 

Автор: К. Тодоровски (8-4)

фото: интернет

1 thought on “Зависноста од играње на видео игри”

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s